Sunday 7 October 2012

Product Review : Wagg, Guinea Pig Crunch


Assalamualaikum,

Oreo dan Meri jadi model kejap. hahah
Hari tu pergi Pet Lover Centre ternampak satu bag makanan Guinea Pig (GP) yang baru,brand baru masuk kat petshop tu, so, saya pun tengok-tengok dulu, baca apa yang patut then tak beli pun. wakakakaka. Sebab pergi petshop tu sebenarnya nak beli benda lain. Seminggu lepas tu baru tergerak nak mencuba makanan GP tu, tu pun lepas usha kat youtube pasal produk tu. Makanan GP itu adalah Wagg, Guinea Pig crunch, healthy from nose to tail katanya, bila masa entah GP ada ekor. haha

oreo yang comel. weeeeeeeeeeeee
Harga bolehlah consider as murah dan affordable, RM29.00 (tanpa diskaun) untuk 2 kg. Banyak tu 2 kg. AHAHA. Packaging pun comel je dari kertas. hahah. Wagg ni brand dari UK, sama macam brand burgess excell. Bagi saya, saya trust dengan pets product dari UK ini, sebabnya. Kat UK kesedaran animal welfare dia sangat tinggi, kira macam kebajikan haiwan kat sana sangat dititik beratkan sampai ke makanan. huahau.

hehe. packaging dari kertas je..ahahah
Macam biasa dalam pellet ada vitamin C added dan bla bla bla. Bila buka bag pellet, terkejut tengok makanannya. hahhaha, banyak flakes oh dari pellet. ciss. ada grains sikit. huhu. Macam-macam bentuk makanan ada di dalamnya. Tak elok juga sebenarnya sebab nanti GP jadi memilih, makan yang mana suka je, yang lain tinggal macam tu, dah membazir makanan. hahaha.

uiyooo..meriahnya makanan..ciss..tak semua pun GP makan. yang colorfull tu keropok apa entah..ahahha
Bau makanan pun tak kuat, sebab tiada kandungan molasses di dalamnya, bau tawar je. ehh, owner pulak yang over. Haha . Sekarang saya campur makanan tu dengan pellet GP yang lain. huhu. Yang tak bestnya, Isi mangkuk penuh esoknya tak habis pun, banyak lagi left over, terutama flakes, pasal tu tak best bila makanan pelbagai sangat, GP pun jadi memilih. huhu. Oleh sebab itu secara peribadinya saya bagi 2* over 5*. hahah..sesuka hati je.

tengok tu. tak habis pun..ciss..membazir!!
Kandungan dan benefit boleh tengok kat gambar bawah. Makanan keras, so sesuailah untuk kawal pertumbuhan gigi GP . Nama pun crunchy food .hehe. Sekarang GP tak ramai so bolehlah beli makanan yang elok sikit. weee. Kesimpulannya, bagi saya eloklah letak dua bowl dalam cage, satu bowl isi makanan ni, satu bowl lagi isi pellet GP. hahah. tak pun campur kedua-duanya sekali. aiyoyoyo..wagg. GP saya tak suka, especially flakes-flakes itu.. banyak pula tu..grrr

boleh baca sendiri..heheh

benefit. hihi
Ok tu je, selamat membeli belah untuk GP
Bye, busy buat thesis.
Final semester after almost 7 years in animal study. Sedih

padahal busy tidur je..ahahah..focus2




8 comments:

  1. Fisha nak try bela jugak lah guinea pig ni. berminat sgt.

    ReplyDelete
  2. assalamualaikkum, tumpang tanya. dkt daiso the mines ada jual wire cube tak? and, ada tak jual barang barang guinea pig? maaf banyak tanya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam, ada, tapi selalu out of stock..tp mmg ada laa..barang2 gp ada jual kat petshop mines tu

      Delete